Thursday, April 30, 2009

Pertama kali..

Bilalah nak hbs exam ni..aku tak sabar nak packing barang. Kerana esok aku akan balik ke kampung untuk bercuti..tak sabarnya..

Heyy..sempat lagi berangan, exam tak habis lagi ni..

QUESTION 3

Calculate the ABC total interest cost if the bank borrows RM70m through a repurchase agreement (REPO) transaction collateralized by government bonds for four days and the current REPO rate in the market is 5.5%. (4m)

hah..apa benda soalan nak ni..alamak..padan muka aku..sape suruh tak study..asyik ingat nak balik je..sekarang nak jawab apa ni..nak bantai pun, satu habuk formula pun aku tak ingat..

OKEY guys you have another 5minutes left, finish up your last word..and make sure you have fill up the form..dont forget to write down your name and matric card no..

Alamak..arrggghhh..dah nak habis masa rupannya..macamana ni..hmm,dahla, lantak r..yang penting esok aku balik kampung..yahooooo...

7.00am

TEKSI...TEKSI..
" Pakcik... boleh hantar saya kat KLIA?"

"Boleh..naiklah..
anak nak ke mana ni dengan beg banyak ni?"

"Saya nak balik kampung pakcik..saya orang sabah. Dah lama tak balik, ni baru 1st time nak balik sejak datang belajar kat sini.."

"Owh..orang sabah bah.."
kenapa orang sabah suka sebut 'bah' eh?..sebab sabah ada bah kat hujung eh?..hehe

eh takdelah pakcik, 'bah' kat hujung tu ada maksud. tapi maksudnya berlainan bila di gunakan pada certain2 perkataan..susah saya nak explain pakcik..'bah' dengan 'ok' lebih kurang sama je maksud pakcik..

Owh yeke..em anak ni sabah bahagian mana?

Ranau pakcik..yang ada gunung kinabalu tu. Em pakcik dah penah datang sabah?

Tak pernah lagi..tak nak lah pakcik datang situ..takut pakcik..pakcik dengar orang sabah tinggal atas pokok eh?

Monolog dalaman..
mulau nedi ti tulun ei..kam isai di kepio tulun id sabah modop hile sawat dot kayu ei..panansawa nedi ti tulun..agaye negi meti walai hile sabah ke hiti..(Dusun)

Eh takdelah pakcik..manade orang tinggal atas pokok pakcik..umah saya pun atas tanah..huhu

yeke..hehe..dah lama pakcik dengar macam tu,sejak zaman pakcik muda2 dulu..pakcik pun faham sampai sekarang lah..tu yang pakcik taknak datang sabah..

Cubalah pakcik datang..mesti terasa nak datang lagi..lagi2 kalau pakcik datang ranau..kat ranau ada kundasang..kat situ pakcik..sejuk macam kat luara negara..hehe

Owh..macam kat cameron highland eh?

A'ah pakcik..tapi kat kundasang lagi best pakcik..

senyap seketika..aku pun tertidur sekejap..

nak..dah sampai dah..

hah..eh pukul berapa ni..
alamak 8.30..hmm, nasib baik..flight pukul 9.00am..
berapa pakcik?

RM80 nak..

Nah..terima kasih pakcik, jumpa lagi..Assalamualaikum..

Walaikumussalam..

9.45am

monolog dalaman..
kat mana aku nak masuk kat dalam kapal eh..tanya kaunter lah..

Yes miss..can i help you?

em..kat mana saya nak masuk eh..saya nak balik sabah..

Which part of sabah miss?can i see you ID card miss..

kota kinabalu..here..

miss..you dah check in?

hah..apa tu?

boarding pass miss?..

apa tu?saya tak tahu..

miss..you suppose to be at boarding room now..but then, you still not check in yet..so how?check in seasson closed already. flight might be in a minute..sory miss, i cannot help you..

OWH NO..sob..sob..(crying)
please miss..tolonglah..saya tak tahu semua tu..ni pertama kali saya balik sendiri. lagi2 nak sambut raya lagi dua hari..tolonglah..sob..sob..

will be continue..

No comments:

Post a Comment